Neste Oil

 

Kansainvälisen tason palautteenhallintaa

Kasvuyritys tarjoaa houkuttelevia haasteita kilpailuhenkiselle innovaattorille.

Tietotekniikan ja elektroniikan insinööri SAMI SIEKKINEN, 34, tuli Digiumille keväällä 2009 opiskeltuaan ja työskenneltyään sitä ennen reilut kymmenen vuotta Isossa-Britanniassa. Kipinä palata kotimaahan syttyi tyttären syntymän myötä.

"Pienemmässä organisaatiossa
uusiin ideoihin
voidaan tarttua nopeastikin."

– Totuin Lontoossa aika hektiseen työtahtiin ja epäilin alkuun, kävisikö aika pitkäksi Suomessa, Siekkinen muistelee. Jo Digiumin intensiivinen valintaprosessi osoitti kuitenkin huolen turhaksi.

– Olen ollut alusta asti vaikuttunut Digiumin toiminnan korkeasta tasosta ja dynaamisuudesta.

Digiumin ohjelmistotuote mahdollistaa keskitetyn palautteenhallinnan kokonaisissa organisaatioissa. Suoraan internet-selaimessa toimivan ohjelmiston avulla yritykset ja muut organisaatiot pystyvät keräämään tehokkaasti tietoa esimerkiksi asiakkailta, henkilöstöltä ja muilta sidosryhmiltä. Tuotteen edistykselliset ominaisuudet tekevät siitä ainutlaatuisen strategisen työkalun organisaation johdolle, sillä myös tiedon koostaminen päätöksentekoa tukevaan muotoon onnistuu helposti. Ohjelmisto on selvästi vastannut todelliseen tarpeeseen, sillä sitä käyttää tällä hetkellä yli puolet Suomen sadasta suurimmasta yrityksestä.

Siekkinen toimii pääohjelmistoarkkitehtina ja vastaa siis yhdessä muun kehitystiimin kanssa ohjelmistotuotteen ylläpidosta ja kehityksestä aina teknistä toteutusta myöten.

– Työni tavoitteena on näyttää, että Suomessa tehdään aidosti kansainvälisen tason ohjelmistoja. Tällä alalla markkinoille pyrkii jatkuvasti uusia, taitavia toimijoita. Kilpailuhenkisenä ihmisenä minua motivoi se, että pystymme tekemään jotain paremmin kuin kilpailijat.

Digium on ollut viimeiset neljä vuotta Deloitten nopeimmin kasvavien teknologiayritysten listalla Suomessa sekä sadan nopeimmin kasvavan joukossa Euroopassa. Lokakuun alussa yritys ilmoitti yhdistyvänsä norjalaisen QuestBackin kanssa, ja Digium ja QuestBack ovat nyt yhdessä EFM-markkinoiden (Enterprise Feedback Management) johtaja Euroopassa.

Siekkisen mukaan kasvuyritys on loistava työpaikka kunnianhimoiselle ihmiselle, joka on valmis kasvamaan firman mukana.

– Töitä tehdään välillä paljon, mutta on todella palkitsevaa olla mukana jonkin uuden luomisessa, Siekkinen kehuu.

– Tällaisessa pienemmässä organisaatiossa uusiin ideoihin voidaan myös tarttua nopeastikin, koska ne eivät jumiudu monimutkaiseen päätösrakenteeseen. Kaikki ideat eivät aina osoittaudu yhtä hyviksi kuin toiset, mutta ainakaan mahdollisuuksia ei jätetä käyttämättä.

 

^ Sivun ylälaitaan

Digium

Digium

Digium on ohjelmistoyhtiö, joka auttaa
asiakkaitaan keräämään ja raportoimaan tietoa nopeammin ja tehokkaammin. Lokakuussa 2010 Digium Oy yhdistyi norjalaisen QuestBack AS:n kanssa. Yhdessä ne ovat nyt organisaatioiden palautteenhallintajärjestelmien toimittajien Euroopan markkinajohtaja, jolla on yhteensä 4000 asiakasta 50 eri maassa.

Digiumin menestys ja luja yhteishenki perustuvat ihmisiin. Uusia digiumlaisia etsitään jatkuvasti.

www.digium.fi